Hartcoherentietraining

Gericht op stressreductie, (preventie) burn-out, depressie & hyperventilatie
Kortom: veerkracht opbouwen.

Stress reguleren met je smartphone, dat kan eenvoudig!

In onze maatschappij hebben veel mensen last van stress. De werk- en prestatiedruk binnen organisaties wordt steeds hoger. Alles moet efficiënter en sneller, en doordat we constant onze smartphone bijhebben en geregeld van thuis werken, wordt de scheiding tussen werk en privé steeds kleiner. Internet en sociale media lijken handige hulpmiddelen, maar zorgen er ook voor dat we eigenlijk té veel achter onze grote en kleine schermen zitten.

Door je hartcoherentie te verbeteren, kan je op vele gebieden vooruitgang boeken:
jouw gezondheid, je geluk, je uiterlijk en vitaliteit, je vermogen om dingen te leren en te onthouden, betere sport- en werkprestaties, betere relaties, een betere intuïtie, meer creativiteit, lagere cholesterol of een lagere bloeddruk enzoverder.

4-stappentraining

hartcoherentie karmo-zijn

Het 4-stappenplan is een training-traject. Tijdens deze training oefenen we op regelmatige basis de focusademhaling, waardoor het hart in een staat komt die het brein in balans brengt.

Je leert een vaardigheid opbouwen in het creëren van balans in je brein dankzij je hart.
Het is die vaardigheid die je uiteindelijk veerkracht zal geven om beter met stress om te kunnen. Je kijk op jouw situatie verandert omdat je het leven meer vanuit een staat van balans beleeft dan vanuit een oer-systeem met een overprikkeld emotioneel brein.

De training en dagelijkse toepassing van de oefening vraagt weinig van je tijd. Engagement en discipline van jouw kant zijn heel belangrijk, en ik sta dan ook helemaal voor je klaar als coach.  

4 STAPPENPLAN WERKT ALS ONDERSTEUNING VOOR O.A.

  • Stressmanagement
  • Angststoornissen
  • Burn-out
  • Depressie
  • Hyperventilatie
  • Hartritmeproblemen
  • Hoge bloeddruk
  • Chronische pijnen
  • Psychosomatische klachten

VERLOOP TRAINING

De training wordt stelselmatig opgebouwd. Er wordt van jou verwacht actief deel te nemen aan de training. Je start het 4-stappenplan dat bestaat uit minimum 4 sessies.

Sessie 1

Informatie over stress en veerkracht, hartcoherentie en ademhaling. Het aanleren van een goede ademhalingstechniek. Uitleggen van de oefeningen voor week 1 en week 2.

Sessie 2

Evaluatie van de ademhalingstechniek en uitleg over de werking van je hart en je brein. Bijkomende uitleg over het gebruik van biofeedback.

Sessie 3

Evaluatie gebruik biofeedback. Coaching ademhaling.
Bijkomende uitleg over hormonen en het inzetten van positieve emoties.

SESSIE 4

Evaluatie hartcoherentie-oefening en bijkomende tips voor dagelijks gebruik, omgaan met negatieve emoties.
 

 

Tarieven HARTCOHERENTIE 4-STAPPENTRAINING PARTICULIEREN

  • Individueel
    • Sessie 1 – duurtijd 90 min. – 75 euro
    • Volgende sessies 2,3 & 4 – duurtijd 50 min. – 50 euro
  • Sessies per twee
    • Sessie 1 – 45 euro pp.
    • Volgende sessies – 30 euro pp.

WAT ZIJN DE EFFECTEN NA EEN PAAR WEKEN HARTCOHERENTIETRAINING?

  • Verhoging van de veerkracht t.o.v. stress
  • Verbetering van concentratie en focus
  • Grotere creativiteit en probleemoplossend vermogen
  • Bevordering van rustgevoel en welbehagen
  • Verandering van gedrag en denken in positieve zin
  • Bloeddrukregulatie, daling van hoge bloeddruk (stressgerelateerd)
  • Effect op hartritmestoornissen (stressgerelateerd)
  • Verbeterd hormonaal evenwicht
  • Verbeterd geheugen
  • Verhoogde immuniteit voor ziekten
  • Ondersteunend effect bij regulering van bloedsuikerwaarden
  • Verbeterde prestaties
  • Regulering van het lichaamsgewicht (emotioneel eten)
  • ….

Contacteer mij voor meer informatie of een offerte op maat